Automatische Spraakherkenning & OVR-Dialogen

title: Automatische Spraakherkenning & OVR-Dialogen
author: L.J.M. Rothkrantz, R.J. van Vark, J.P.M. de Vreught, J.W.A. van Wees & H. Koppelaar
published in: 1996
appeared as: Alparon report nr. 96-01
Section of Knowledge Based Systems
Faculty of Technical Mathematics and Informatics
Delft University of Technology

Abstract

Het onderzoek van de afgelopen 6 maanden heeft zich geconcentreerd rond de OVR-dialogen. Dialogen kunnen vanuit verschillende invalshoeken bestudeerd worden. Wij hebben gekozen voor een empirische aanpak. Al onze bevindingen zijn gebaseerd op een corpus van 5000 digitaal geregistreerde dialogen. Aan dialogen zijn verschillende aspecten te onderscheiden: Wij hebben geprobeerd aan alle drie de facetten aandacht te besteden. Met nadruk stellen wij dat dit verslag een tussentijdse rapportage is en niet het einde van het onderzoek. Aan de volgende thema's is de afgelopen maanden aandacht geschonken: De voornaamste bevindingen, bezien vanuit de optiek van OVR-ASS-ontwerpers zijn:

blue line
University logo